recunostinta

Am început să practic exerciții de recunoștință în această primăvară. Partener pentru exercițiile de recunoștință îmi este băiatul meu cel mare, care are 8 ani. Starea de bine pe care o simt m-a determinat să caut cât mai multe informații despre legătura dintre recunoștință și starea de sănătate, un somn odihnitor, stres și chiar fericire și iubire.

De exemplu, recunoștința poate fi văzută ca un antidepresiv natural, dacă e practicată zilnic. Asta, pentru că produce o stare de fericire și de mulțumire de durată.

Când exprimăm recunoștință și o primim, creierul nostru eliberează dopamina și serotonina, doi neurotransmițători responsabili cu emoțiile noastre, care ne fac „să ne simțim bine”. Ei ne îmbunătățesc dispoziția, făcându-ne să ne simțim fericiți. Neurotransmițătorii sunt substanțe chimice eliberate de neuroni pentru a trimite semnale către alte celule nervoase.

Practicând recunoștința zi de zi în mod conștient, ajutăm la formarea și consolidarea acestei căi neuronale, ajungând la o stare pozitivă permanentă.

Producând emoții de bucurie, de mulțumire, recunoștința influențează starea noastră de sănătate generală, precum și starea de bine pe care o trăim.

Un studiu din 2002 a arătat că oamenii mai recunoscători trăiesc emoții pozitive, sunt mai mulțumiți de viața lor, experimentează mai puține emoții negative. Și tind să fie mai orientați către social. Adică, e mai probabil să fie empatici, să ierte, să ajute, să susțină decât cei care sunt mai puțin recunoscători. Și sunt mai puțin concentrați pe atingerea scopurilor materiale.

Dr. Alex Korb, în cartea sa Upward Spiral, menționează că recunoștința ne forțează cumva să ne concentrăm atenția pe aspectele pozitive ale vieții. 

 

Lista cu oameni cărora le suntem recunoscători

O practică a recunoștinței constă în scrierea unei liste cu toți oamenii care ne vin în minte, anume aceia care au făcut ceva pentru noi, cărora simțim că le datorăm momente de fericire sau succesul nostru. Și, desigur, să simțim recunoștință atunci când îi așezăm pe listă și ne aducem aminte ce au făcut pentru noi.

Puterea recunostintei

Invitație pentru voi

Vă invit la webinarul online Puterea recunoștinței, susținut pe 15 octombrie, ora 18.30, pentru a afla mult mai multe exerciții și practici ale recunoștinței, pe care le puteți integra ușor în viața de zi cu zi, cu efecte benefice asupra stării de spirit, asupra sănătății, nivelului energetic și entuziasmului cu care ne desfășurăm activitățile cotidiene. Vă puteți înscrie aici. Locurile sunt limitate.

Sursă de inspirație: Positivepsychology.com; Foto credit: Pixabay.com

 

error

Ți-a plăcut? Ne bucurăm să duci vorba mai departe.