Selectează o Pagină

Exercitiul pe care ti-l propun este simplu. Atat de simplu, ca o sa-ti fie greu sa te apuci de el. Paradoxal, nu? Asta ma duce cu gandul la vorbele – pline de duh, de altfel – ale unui profesor din facultate care ne dadea tema pentru acasa exercitii cognitiv-comportamentale si ne spunea: “Sunt foarte bune aceste exercitii; or sa va ajute foarte mult; pacat ca nu exista exercitii care sa va ajute sa va apucati de… exercitii”.

relaxare la masa

Si, evident, 90% dintre noi nu faceam exercitiile, desi erau simple, ne furau doar 10-15 minute din pretiosul timp si ne puteau ajuta sa ne dezvoltam si chiar sa ne rezolvam unele probleme, daca aveam.

Exercitiul de respiratie este urmatorul:
– verifici respiratia de 3 ori in timpul mesei; daca este sacadata, grabita, fara ritm, e cazul sa te opresti din mancat (esti stresat si sistemul tau digestiv functioneaza la capacitate minima; nici n-are rost sa mananci in starea asta);
– verifici postura: trebuie sa ai coloana dreapta (asa vei putea sa inspiri mai mult aer);
– inspiri adanc, cam ¾ din volumul de aer maxim care poate intra in plamani (ca sa nu ii fortezi) si expiri 100% (pentru a scapa de aerul rezidual din plamani)
– respiri pe nas; aerul este astfel adus repede la temperatura corpului
– repeti de cateva ori; respiratia relaxata va transmite creierului mesajul “sunt relaxat” si vor urma toate modificarile fiziologice caracteristice acestei stari – inclusiv functionarea aparatului digestiv, arderea caloriilor la capacitate maxima.

Tu cum respiri la masa? Urmareste! E important.

Foto: Dreamstime

fb-share-icon
error

Ți-a plăcut? Ne bucurăm să duci vorba mai departe.